Til deg som har fått varsel om overføring av kundeforholdet fra Agva Kraft til SkandiaEnergi:

Først og fremst vil vi ønske deg hjertelig velkommen som kunde!

- Vi gleder oss til å yte god kundeservice og gi deg tilgang til vår oversiktlige app, til samme pris og vilkår som du har i dag hos Agva Kraft.

Vi har forståelse for at det kan dukke opp spørsmål i forbindelse med overgangen og vil være tilgjengelig for å svare på alt du måtte lure på, også før overgangen. Under har vi samlet noen av de spørsmålene vi vet mange lurer på.

Hilsen SkandiaEnergi – kundeservice

TRYKK PÅ SPØRSMÅLENE FOR Å ÅPNE SVARENE:

  • Kundeforholdet flyttes automatisk på den datoen som er angitt i varslet, strømleveransen vil ikke påvirkes av overføringen. Du vil kunne laste ned og logge inn i appen vår kort tid etter overføringen.

  • Avtalen din overføres på like vilkår som du har inngått med Agva Kraft, det betyr at påslag og månedspris blir helt likt som i dag. Selve spotprisen fastsettes på kraftbørsen NordPool og er identisk om du får strømmen levert av SkandiaEnergi eller Agva Kraft. Med andre ord vil fakturaene dine fra SkandiaEnergi være på akkurat nøyaktig samme beløp som de ville vært om du ble avregnet av Agva Kraft.

  • Vi har en fantastisk kundeservice og svarer normalt på e-poster innen 24 timer og på telefon innen ett minutt. Merk at det nå er mange kunder som er varslet om overføring til oss på samme tid, vi forventer derfor lengre svartid i overgangsfasen. Frem til den datoen du er varslet om overføring til oss vil Agva Kraft besvare spørsmål om ditt kundeforhold og vi har ingen kundeopplysninger om deg før overføringen finner sted. Du er uansett hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss i forkant av overføringen, om du har generelle spørsmål.

    Kontaktinformasjon til kundeservice og FAQ finner du her.

  • Vi tilbyr en fantastisk app til våre kunder, uten ekstra kostnad!

    Du kan lese mer om appen og laste den ned til Apple og Android her.

  • Vi sender faktura i starten av hver måned for strømforbruket i måneden før, fakturaen sendes med en gang målerdata og prisberegninger er ferdig, normalt omtrent den 05. Våre fakturaer har som standard 14 dager forfallstid.

  • Vi tilbyr eFaktura, avtalegiro, e-postfaktura, digipostfaktura og brevgiro. Vi sender som standard faktura på eFaktura.

    Du vil motta sluttfaktura fra Agva Kraft for leveransen frem til kundeforholdet overføres. Første faktura fra SkandiaEnergi vil gjelde leveranse i april og vil komme i starten av mai, normalt ca. den 05.

  • Nei, vi fakturer kun etterskuddsvis.

  • Avtalen overføres på like vilkår som du har i dag og endringen påvirker ikke prisen du betaler for strøm eller øvrige vilkår. Du har ingen bindingstid og kan fritt skifte leverandør, både før og etter overgangen.

  • Nei. Du står fritt til å bytte til en av våre andre strømavtaler, eller en annen leverandør dersom du ønsker det.

Velkommen til oss!